۹/۲۷/۱۳۸۹

در مورد نزدیکی خانمی سوال کردند؟

خانم محترمی سوال زیر را از طریق ایمیل مطرح کرده اند:
سلام
سوال من اینه که من و نامزدم هر دو تحصيلكرده هستیم هر دو هم افراد نماز خونی هستیم و منتظر هستیم تا به لطف خدا به زودی ازدواج کنیم.
اما مسئله ای که ذهن منو به خودش مشغول کرده و در واقع خیلی نگران تقاضایی هستم که نامزدم از من داره و اون اینه که بعد از ازدواج من آلت تناسلی او رو بخورم.
من هر چی با خودم فکر میکنم میبینم نمیتونم این کارو بکنم و از فکر کردن بهش حالت تهوع بهم دست میده و خیلی ناراحت میشم.
تصمیم دارم بهش بگم که من این کارو براش نخواهم کرد و از خدا هم میخوام که این نیاز رو در او از بین ببره.
من فکر نمیکنم ائمۀ ما چنین حرکتی رو میکردن .هر چند ما خاک پای اونا هستیم و شاید مقایسه کار درستی نباشه اما من نمیخوام و نمیتونم این کارو بکنم.
نظر شما چیه؟
پاسخ خانم دکتر
سلام بر شما
هرچند از نظر شرع اسلام، لیسیدن آلت تناسلی چه برای زن و چه برای مرد اشکالی ندارد اما با توجه به اینکه شما راضی به این عمل نیستید، تصمیمتان مبنی بر عدم انجام عمل و درمیان گذاشتن مساله با همسرتان، تصمیم صحیحی است!
اما چگونه در میان گذاشتن این مساله نیز مهم است، مثلا به هیچ وجه صحیح نیست که شما در حین آمیزش جنسی دقیقا در همان موقعی که شوهرتان این درخواست را از شما می کند، به او بگویید که “حالم از این کار به هم میخورد”…
بهتر است پیش از  آنکه روابط جسمانی شما آغاز گردد، در زمانی که مناسب می دانید، مساله را با خوشرویی به همسرتان بیان کنید و  از همسرتان نیز خواهش کنید که در طول مدت زندگی هر آنچه از سکس او را می آزارد، بدون هیچ واهمه ای با شما در میان بگذارد، و خود نیز چنین کنید، برخی از افراد زمانی که همسرشان از انجام عملی در سکس امتناع می ورزد، ناراحت شده و این مساله را ناشی از ضعف عشق می پندارند، در حالی که اساسا تفاوت سلیقه ها در سکس هیچ ارتباطی با ضعف و قوت عشق میان زوجین ندارد!
خیلی طبیعی است که علی رغم عشقی قوی، سلایق زن و شوهر در سکس متفاوت باشد، عشق حکم می کند که از عملی که موجب آزار همسرمان است، طلب لذت نکرده و در عین حال با تاکید بر سلایق مشترک، تمام سعی خویش را برای افزایش لذت شریک جنسی مان انجام دهیم!
شاید در اینگونه موارد فداکاری کردن برای همسر نتیجه ی عکس دهد، اگر عملی در سکس شما را بیازارد و از روی ایثار آن را برای همسرتان انجام داده و نهایتا از سکس به میزان مطلوب لذت نبرید، متقابلا همسرتان نیز کمتر لذت خواهد برد، چراکه پذیرش ناخواستنی ها در سکس موجب عدم آمادگی کامل جسمانی و روانی شما برای آمیزش جنسی شده و نهایتا فرصت لذت جویی برای همسرتان را می کاهد
چه از هر نظر در سکس با همسرتان، هم سلیقه هستید و چه صاحب علاقه مندی های متفاوت می باشید در هر صورت هر چند وقت یکبار صادقانه و صراحتا در مورد سکس، اعمال و حالت هایی که از آن لذت می برید با یکدیگر گفتگو کنید، چراکه سلیقه ها تغییر پذیرند و ممکن است شما نیز روزی از لیسیدن آلت تناسلی همسرتان لذت ببرید…

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر